Creative women taking over MAD Brussels

De komende weken verwelkomt MAD Brussels, het centrum voor mode en design, tal van topnamen uit de creatieve industrie. Het programma gaat van start met een nieuw concept. Tijdens een Creative Lunch kan je in het MAD café aanschuiven en kennis maken met inspirerende namen. Ook het MAD Business programma verwelkomt bevlogen sprekers die jonge ondernemers in de mode- en designsector helpen hun bedrijf te boosten op vlak van inclusie en commerciële prestaties.

Creative Lunch

Onder de naam Creative Lunch start MAD Brussels met een nieuw, maandelijks concept. Zo wordt elke maand een creatief persoon uitgenodigd om tijdens een gezamenlijke lunch te inspireren en te enthousiasmeren.

De spits wordt afgebeten door de Belgische Els Van Hoorebeeck. Deze Belgische ontwerpster werkt als Head of design voor het Deense toonaangevende design- en meubelbedrijf &Tradition. Op vrijdag 18 februari zal zij tijdens de lunch een lezing geven over haar professionele carrière, het DNA van het merk &Tradition en de manier waarop zij met ontwerpers werkt.

Marianne Goebl is Managing Director van het Fins designbedrijf Artek. Zij is op dinsdag 1 maart te gast op onze tweede Creative Lunch. Met meer dan tien jaar ervaring in de designsector, waaronder een carrière bij Vitra en Design Miami, ontwikkelde Marianne Goebl talrijke projecten op het raakvlak tussen kunst en design. Tijdens de lunch zal ze dieper ingaan op de geschiedenis van het Finse meubelbedrijf Artek, de dagelijkse werking van het bedrijf en haar ervaring in de designindustrie.

Giving creatives wings to fly

How to drive your communication in a super diverse society

Met 166 verschillende nationaliteiten is Brussel een multiculturele plek. Dit betekent echter niet dat er veel diversiteit is in de creatieve industrie. Hanan Challouki is strategisch consultant en heeft van inclusieve communicatie haar expertise gemaakt. Gedreven door een missie om een meer inclusieve wereld te creëren, richtte ze Inclusified op en creëerde ze haar eigen visie op marketing en communicatie in een superdiverse samenleving. Op dinsdag 8 maart, niet toevallig Internationale Vrouwendag, komt Hanan Challouki haar visie op diversiteit in een marketing en communicatie strategie delen tijdens haar lezing How to drive your communication in a super diverse society

How to do an efficient market research!

Alexandra Kizizie heeft een passie voor het overdragen van haar kennis en expertise om zo anderen te helpen. Met 14 jaar commerciële ervaring is ze mede-oprichtster van het bedrijf METANESIS Group. Voor bedrijven die geconfronteerd worden met een terugval in activiteit of die hun commerciële prestaties willen verbeteren, helpt METANESIS Group de omzet te verhogen.Tijdens drie verschillende workshops, op 3 en 9 maart, en 19 april, helpt Alexandra ondernemingen en ondernemers met het boosten van hun commerciële prestaties aan de hand van een diepgaand marktonderzoek.

18/02 - 12.30 : Creative Lunch: Els Van Hoorebeeck, Head of Design &Tradition

01/03 - 12.30 : Creative Lunch: Marianne Goebl, Managing Director Artek

08/03 - 20.00 : Conferentie met Hanan Challouki: How to drive your communication in a super diverse society

03/03, 09/03 & 19/04 : Workshop met Alexandra Kizizie: How to do an efficient market research!

MAD Home of Creators: Nieuwe Graanmarkt 10, 1000 Brussel

Alexandra Borgerhoff

Persberichten in je mailbox

Over MAD Brussels

MAD Brussels wil vleugels geven aan jonge ontwerpers. Naast het promoten en in de kijker zetten van de Brussels mode- en designsector, wil het centrum voor Mode & Design vooral creatieve initiatieven stimuleren, ondersteunen en aanmoedigen. Daarbij speelt innovatief, duurzaam en inclusief ondernemen een heel grote rol. Zo kunnen ontwerpers er o.m. terecht voor hulp bij de ontwikkeling van een eigen brand en label.

Samen met heel wat Brussels creatief talent bouwt MAD Brussels aan de creatieve uitstraling van de hoofdstad.

Nieuwe Graanmarkt, 10 1000 Brussel

contact@mad.brussels